Z roku na rok rośnie liczba samochodów osobowych jeżdżących po polskich ulicach. Coraz więcej aut musi znaleźć miejsce do parkowania w mieście. Rozwiązaniem są garaże zbiorcze. Ich bramy wjazdowe, szczególnie w domach mieszkalnych, powinny być nie tylko ciche i bezpieczne, ale również wyjątkowo niezawodne. Ważne jest też, aby harmonijnie wpisywały się w architekturę budynku. Nowa brama do garaży zbiorczych ET 500 firmy Hörmann spełnia te wymagania.
Bramę garażu zbiorczego przekracza codziennie wiele samochodów osobowych, dlatego głównym celem towarzyszącym konstruowaniu bramy ET 500 była jej długotrwała niezawodność. Wytrzymała konstrukcja bramy ET 500 zaprojektowana została na ponad ćwierć miliona cykli. Dzięki nie zużywającemu się mechanizmowi przeciwwagi brama ta praktycznie nie wymaga konserwacji. Pozwala to uniknąć uszkodzeń i związanych z tym zatorów przed bramą oraz zredukować koszty konserwacji. Brama ET 500 charakteryzuje się długim okresem niezawodnego użytkowania.
Spokojne i bezpieczne sąsiedztwo
Dla mieszkańców budynków z garażami zbiorczymi i
podziemnymi oraz ich sąsiadów istotne jest jak największe zredukowanie dokuczliwości
hałasu. Poruszająca się bardzo
cicho brama ET 500 daje taką możliwość. Przede
wszystkim jednak brama ta jest bramą bardzo bezpieczną - podwójny napęd linowy
praktycznie uniemożliwia opadnięcie skrzydła bramy, a spora ilość miejsca
między skrzydłem bramy i bryłą budynku eliminuje niebezpieczeństwo
przygniecenia palców.
Różnorodność form
W wersji podstawowej brama ET 500 jest wykonana z
blachy perforowanej o 45 -procentowym przekroju
wentylacyjnym. Istnieje jednak możliwość dopasowania wzoru bramy, tak aby
wkomponowała się ona w estetykę fasady budynku. Brama może mieć na
przykład kształt segmentów, wtedy będzie
miała taki sam wygląd jak brama segmentowa.
Może też być dostarczona bez wypełnienia i na indywidualne zamówienie wyposażona w jeden z wielu jego wariantów – na przykład w wypełnienie z drewna.
Idealna, gdy mało miejsca
Chociaż brama ET 500 jest bramą uchylną, wychyla
się zaledwie na 20
centymetrów i właśnie tyle miejsca zabiera przed garażem
podczas otwierania. W związku z tym idealnie nadaje się do miejsc o
ograniczonych warunkach przestrzennych.
Jedna brama - dwa napędy
W garażach na mniej niż 50 miejsc parkingowych
nowa brama jest napędzana za pomocą napędu do bram garażowych SupraMatic H.
Dzięki funkcji łagodnego startu i zatrzymania brama z napędem SupraMatic H
porusza się bardzo cicho, dlatego dobrze sprawdza się w hotelach, budynkach z mieszkaniami na wynajem i biurowcach. Jeżeli garaż jest
przewidziany na więcej niż 50 samochodów osobowych - do częstego otwierania i zamykania bramy
lepiej przystosowany jest napęd łańcuchowy ITO 400. Oba napędy można łączyć
z różnymi sterowaniami i sygnalizatorami świetlnymi.
Wejście obok wjazdu
W przypadku potrzeby wchodzenia do garażu bez
otwierania bramy – istnieje możliwość wyposażenia bramy ET 500 w drzwi przejściowe umieszczone w płycie bramy.
Takie rozwiązanie pozwala na szybkie wejście do garażu przy minimalnych
stratach ciepła.
informacja na podstawie materiałów: HÖRMANN