W obliczu wzrastających kosztów energii oraz wymogów minimalizacji niepożądanych przeciągów w chwili gdy brama jest otwarta, wzrasta zapotrzebowanie na bramy szybkobieżne. Ważne jest, żeby tak zoptymalizować czas zamknięcia i otwarcia bramy, aby osiągnąć możliwie nieprzerwany przepływ towarów i wykluczyć, lub przynajmniej ograniczyć do minimum, komplikacje wynikające z najazdu bramy, która mogłaby doprowadzić do uszkodzenia ładunku lub też zranienia osób, w wyniku kontaktu z szybko zamykającą się bramą.
Dzięki elastyczności profilu SoftEdge w pionie osoby i towary będą bezpieczniejsze.
Foto: Hörmann
Wymagania te spełniają nowe bramy szybkobieżne firmy Hörmann V 5015 SE, 5030 SE jako bramy wewnętrzne, oraz V6030 SE i V6015 TR jako bramy zewnętrzne z jedynym w swoim rodzaju profilem zamykającym SoftEdge montowanym standardowo. Wyposażone są one w krawędziowy profil zamykający z gumy, elastyczny w pionie i podatny na zginanie w poziomie podczas zadziałania siły. W przeciwieństwie do bram z konwencjonalnym sztywnym profilem zamykającym, wyklucza to praktycznie powstanie poważnych obrażeń przy kontakcie z poruszającą się bramą i jednocześnie pozwala uniknąć uszkodzenia bramy przy kolizji z towarem lub wózkiem widłowym. Bramy szybkobieżne V 6030 SE oraz 6015 SE mają od pewnej określonej szerokości i obciążenia wiatrowego, dodawane wzmocnienie ze stali sprężynowej. Jest ono odporne na duże prędkości wiatru, po bokach prowadzone na rolkach i bardzo ciche. Nowa technika redukuje koszty i zwiększa bezpieczeństwo.
Sztywny profil może powodować szkody, jeśli pod bramą szybkobieżną
znajdą się jakieś towary w trakcie jej zamykania.
Foto: Hörmann
Foto główne: Hörmann
Bramy szybkobieżne z AntiCrash w standardzie (technika SoftEdge): redukcja kosztów i zwiększone bezpieczeństwo.
informacja na podstawie materiałów: HÖRMANN