PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2015-10-21
Czy twoja brama garażowa jest gotowa na nadejście zimy?
Wszystkie rodzaje bram, zarówno rolowane, segmentowe czy uchylne, wymagają regularnych przeglądów i konserwacji.

DAKO Sp. z o.o.
Al. Piłsudskiego 88
33-300 Nowy Sącz

tel. 18 449 28 00
fax 18 449 28 88
biuro@dako.eu
www.dako.eu

» więcej o firmie

Wszystkie rodzaje bram, zarówno rolowane, segmentowe czy uchylne, wymagają regularnych przeglądów i konserwacji. Zaniedbanie tych czynności, szczególnie przed nadejściem sezonu zimowego, może spowodować skrócenie żywotności wielu podzespołów i utrudnić obsługę bramy.

Pierwszy krok - czyszczenie

Przed nadejściem mrozów właściciele bram segmentowych powinni dokładnie wyczyścić poszczególne panele bramy. Zaleca się, aby zewnętrzną powierzchnię skrzydła odświeżać miękką gąbką przy użyciu niedrażniących środków myjących. - Do konserwacji bramy doskonale nadają się delikatne detergenty, na przykład przeznaczone do mycia samochodów. Stosowanie płynów czyszczących, które w swoim składzie posiadają rozcieńczalniki nitro, rozpuszczalniki chlorowane, salmiak lub inne materiały ścierne, może powodować uszkodzenie i zmatowienie bramy. Po umyciu preparat należy spłukać letnią wodą a powierzchnię wysuszyć miękką tkaniną - mówi Michał Popardowski, Menedżer Produktu Grupy DAKO, która jest producentem bram segmentowych i rolowanych. W przypadku bram lakierowanych jednym z newralgicznych miejsc jest łączenie panelu z uszczelkami. Jeśli będzie ono czyste i odpowiednio nasmarowane, wyeliminujemy ryzyko ścierania powłoki lakieru z panelu bramy. Zadbajmy też o ozdobne aplikacje ze stali szlachetnej. Powinniśmy je przeczyścić minimum raz na 3 miesiące preparatem  przeznaczonym do czyszczenia stali szlachetnej. Należy przy tym zwrócić uwagę, by płyn nie miał kontaktu z płaszczem bramy.


fot. Dako

Uszczelka - mała, ale istotna rzecz

Przed nadejściem pierwszego śniegu, posiadaczom bram segmentowych zaleca się sprawdzenie stanu uszczelek na całym obwodzie bramy. Niskie temperatury i wilgoć mogą bowiem mieć negatywny wpływ na elementy gumowe, a powstałe mikrouszkodzenia, takie jak pęknięcia lub wgniecenia, przyczynią się do wnikania zimnego powietrza do garażu. - Uszczelki powinny być utrzymane w czystości, a częstotliwość ich mycia zależna jest od warunków pogodowych oraz tego, jak intensywnie używamy bramę. Producenci bram zalecają smarowanie ich preparatami silikonowymi raz w miesiącu, dzięki czemu zachowują one swoje elastyczne właściwości - kontynuuje ekspert Grupy DAKO.


fot. Dako

Sprawna mechanika

Przed okresem zimowym wszystkie bramy wymagają konserwacji elementów mechanicznych. Drobiny takie jak piasek, cement czy kurz przyspieszają korozję metalowych części i zużycie łożysk oraz sprężyn. Smar stosowany do ochrony elementów metalowych powinien być dedykowany do bram garażowych. Dobrze, jeśli dodatkowo będzie przeznaczony do użytku zewnętrznego. Zyskamy wówczas gwarancję ochrony przed wilgocią i niekorzystnymi dla elementów sterujących wahaniami temperatury. Smar powinniśmy zastosować także na prowadnicach, zawiasach oraz łożyskach rolek. Po nałożeniu preparatu, skrzydło bramy należy kilkakrotnie zamknąć i otworzyć, aby ułatwić dokładną penetrację smaru. Jego nadmiar usuwa się szmatką. - Dla naszego bezpieczeństwa oraz sprawnego funkcjonowania bramy, przynajmniej raz do roku powinniśmy zwrócić uwagę na stan zawiasów, łożysk i rolek, zamocowanie wału bramy oraz zużycie linek i sprężyn. Wszystkie istotne informacje dotyczące prawidłowej konserwacji bramy znajdują się w instrukcji obsługi zakupionego modelu. Przestrzegając zaleceń producenta niezawodną bramą będziemy cieszyć się przez cały rok - podsumowuje przedstawiciel Grupy DAKO.



Firma DAKO została założona w 1994 roku przez braci Jerzego i Janusza Studzińskich. Początkowo produkowała stolarkę okienną i drzwiową z PVC. Szybko zyskała pozycję lidera w branży stolarki otworowej o ugruntowanej pozycji na rynku krajowym i zagranicznym. DAKO dysponuje potencjałem, doświadczeniem i wiedzą pozwalającą na realizację najtrudniejszych wyzwań, jakie stawia współczesna architektura. Misją firmy jest zrozumienie klientów i dostosowanie się do ich potrzeb i oczekiwań.


źródło: Dako