PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2009-05-20
Nowa brama ET 500 firmy Hörmann
Długi okres niezawodnego użytkowania bez konieczności konserwacji.

HÖRMANN Polska Sp. z o.o.
ul. Otwarta 1
62-052 Komorniki

tel. 61 819 73 00
fax 61 810 75 75
info@hormann.pl
www.hormann.pl

» więcej o firmie

Z roku na rok rośnie liczba samochodów osobowych jeżdżących po polskich ulicach. Coraz więcej aut musi znaleźć miejsce do parkowania w mieście. Rozwiązaniem są garaże zbiorcze. Ich bramy wjazdowe, szczególnie w domach mieszkalnych, powinny być nie tylko ciche i bezpieczne, ale również wyjątkowo niezawodne. Ważne jest też, aby harmonijnie wpisywały się w architekturę budynku. Nowa brama do garaży zbiorczych ET 500 firmy Hörmann spełnia te wymagania.

Bramę garażu zbiorczego przekracza codziennie wiele samochodów osobowych, dlatego głównym celem towarzyszącym konstruowaniu bramy ET 500 była jej długotrwała niezawodność. Wytrzymała konstrukcja bramy ET 500 zaprojektowana została na ponad ćwierć miliona cykli. Dzięki nie zużywającemu się mechanizmowi przeciwwagi brama ta praktycznie nie wymaga konserwacji. Pozwala to uniknąć uszkodzeń i związanych z tym zatorów przed bramą oraz zredukować koszty konserwacji. Brama ET 500 charakteryzuje się długim okresem niezawodnego użytkowania.

Spokojne i bezpieczne sąsiedztwo
Dla mieszkańców budynków z garażami zbiorczymi i podziemnymi oraz ich sąsiadów istotne jest jak największe zredukowanie dokuczliwości hałasu. Poruszająca się bardzo cicho brama ET 500 daje taką możliwość. Przede wszystkim jednak brama ta jest bramą bardzo bezpieczną - podwójny napęd linowy praktycznie uniemożliwia opadnięcie skrzydła bramy, a spora ilość miejsca między skrzydłem bramy i bryłą budynku eliminuje niebezpieczeństwo przygniecenia palców.

Różnorodność form
W wersji podstawowej brama ET 500 jest wykonana z blachy perforowanej o 45 -procentowym przekroju wentylacyjnym. Istnieje jednak możliwość dopasowania wzoru bramy, tak aby wkomponowała się ona w estetykę fasady budynku. Brama może mieć na przykład kształt segmentów, wtedy będzie miała taki sam wygląd jak brama segmentowa.

Może też być dostarczona bez wypełnienia i na indywidualne zamówienie wyposażona w jeden z wielu jego wariantów – na przykład w wypełnienie z drewna.

Idealna, gdy mało miejsca
Chociaż brama ET 500 jest bramą uchylną, wychyla się zaledwie na 20 centymetrów i właśnie tyle miejsca zabiera przed garażem podczas otwierania. W związku z tym idealnie nadaje się do miejsc o ograniczonych warunkach przestrzennych.

Jedna brama - dwa napędy
W garażach na mniej niż 50 miejsc parkingowych nowa brama jest napędzana za pomocą napędu do bram garażowych SupraMatic H. Dzięki funkcji łagodnego startu i zatrzymania brama z napędem SupraMatic H porusza się bardzo cicho, dlatego dobrze sprawdza się w hotelach, budynkach z mieszkaniami na wynajem i biurowcach. Jeżeli garaż jest przewidziany na więcej niż 50 samochodów osobowych - do częstego otwierania i zamykania bramy lepiej przystosowany jest napęd łańcuchowy ITO 400. Oba napędy można łączyć z różnymi sterowaniami i sygnalizatorami świetlnymi.

Wejście obok wjazdu
W przypadku potrzeby wchodzenia do garażu bez otwierania bramy – istnieje możliwość wyposażenia bramy ET 500 w drzwi przejściowe umieszczone w płycie bramy. Takie rozwiązanie pozwala na szybkie wejście do garażu przy minimalnych stratach ciepła.

Fot. 1 - Idealna w przypadku małej ilości miejsca przed bramą: Nowa brama do garaży zbiorczych ET 500 firmy Hörmann odchyla się do przodu tylko na 20 centymetrów.

Fot. 2 - Elastyczność konstrukcji: Wzór 405 nowej bramy do garaży zbiorczych ET 500 firmy Hörmann może być wyposażony w dowolne wypełnienia. Dzięki temu bramę można harmonijnie wkomponować w fasadę budynku.

Fot. 3 - Wejście zamiast wjazdu: Aby umożliwić przechodzenie osób bez otwierania całej bramy, bramę ET 500 można wyposażyć w drzwi przejściowe.

Fot. 4 - Wytrzymała i bezpieczna konstrukcja bramy: Nowa brama ET 500 firmy Hörmann jest zaprojektowana na ponad ćwierć miliona cykli. Dzięki nie zużywającemu się mechanizmowi przeciwwagi zmniejszają się koszty konserwacji. Dodatkowo spora ilość miejsca między skrzydłem bramy i bryłą budynku eliminuje niebezpieczeństwo przygniecenia palców.

informacja na podstawie materiałów: HÖRMANN