W tegorocznym cyklu Speedway Best Pairs Nice Racing Team po pasjonującym turnieju finałowym zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, a jak wynika z badania firmy Sponsoring Insight marka Nice, zyskała ekwiwalent reklamowy w Polsce na poziomie ponad 1,3 mln zł! Dzięki transmisjom na żywo na antenie Eurosportu w 71 krajach na świecie globalny zwrot reklamowy był wielokrotnie wyższy.
Największy ekwiwalent reklamowy w Polsce odnotowano przy okazji I rundy cyklu SBP w Toruniu. Zawody na toruńskiej MotoArenie otwierające cykl wygenerowały ekwiwalent reklamowy sięgający prawie 700 tys. zł. W największym stopniu marka Nice była promowana w Internecie, a w dalszej kolejności w telewizji i prasie. Tak duży zwrot reklamowy przy okazji pierwszych zawodów, można wytłumaczyć faktem, że od tego sezonu zmieniono koncepcję rozgrywania zawodów. Jeszcze rok temu rywalizacja w ramach Speedway Best Pairs odbywała się w formacie rywalizacji reprezentacji narodowych. Od sezonu 2016 przyjęto odmienną koncepcję, w ramach której we wszystkich turniejach startowały zespoły fabryczne. W takiej rywalizacji oczywiście nie mogło zabraknąć Nice Racing, który był reprezentowany przez braci Grigorija i Artioma Łagutę (reprezentanci Rosji) oraz Antonio Lindbaecka (Szwecja).
W przypadku drugiej rundy SBP, która odbyła się w Landshut zwroty reklamowe są nieco niższe ze względu na fakt, że zawody były rozgrywane w Polsce w środku tygodnia (święto narodowe w Niemczech). Natomiast ostatnia runda rozegrana w czerwcu w Ostrowie Wielkopolskim ponownie cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów, co spowodowało także duży sukces reklamowy marki Nice. Reprezentanci teamu Nice Racing wyjechali do największej liczby biegów (w tym do biegu dodatkowego o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej cyklu), w efekcie czego niebieskie kombinezony Nice były prezentowane najczęściej w transmisji telewizyjnej na antenie Eurosportu.
Raport został opracowany na zlecenie organizatora cyklu - firmę One Sport przez agencję badawczą Sponsoring Insight, która opiera swoją metodyką na sprawdzonych metodach badania ekwiwalentu reklamowego. W przypadku reklamy telewizyjnej badanie polega na zliczeniu łącznego czasu antenowego, w czasie którego widoczny jest logotyp sponsorski oraz na ocenie, ile należałoby zapłacić za reklamę w danym czasie antenowym w danej telewizji. Analogicznie odbywa się pomiar zwrotu reklamowego w przypadku Internetu oraz prasy.
Ekwiwalent reklamowy marki Nice (tys. zł) | ||||
Zawody | Internet | Prasa | Telewizja | Suma |
I runda SBP (Toruń) | 387 | 123 | 180 | 691 |
II runda SBP (Landshut, Niemcy) | 101 | 21 | 109 | 230 |
III runda SBP (Ostrów Wlkp.) | 247 | 22 | 172 | 440 |
Suma | 736 | 166 | 461 | 1 362 |
źródło: Sponsoring Insight
Nice Polska - należąca do grupy Nice, obecna na polskim rynku od
1996 roku, jest największym na rynku dostawcą inteligentnych i kompleksowych
systemów zarządzania automatyką domową oraz producentem segmentowych bram
garażowych. Obecnie Nice z obrotami na poziomie ponad 150 mln euro jest obecny
na najważniejszych światowych rynkach w ponad 100 krajach na świecie, w Europie
Zachodniej i Wschodniej, przez Stany Zjednoczone, Bliski Wschód oraz
Afrykę. Na polskim rynku w ofercie Nice Polska dostępne są również produkty
elero oraz KINGgates, a w sieciach marketów budowlanych produkty Mhouse i
Moovo.